عمومی

ساخت وبلاگ

فشار خون پایین معمولاً فشار خون پایین‌تر از 90 میلی‌متر جیوه (میلی‌متر جیوه) برای عدد بالا (سیستولیک) یا 60 میلی‌متر جیوه برای عدد پایین (دیاستولیک) در نظر گرفته می‌شود.

آنچه برای یک فرد فشار خون پایین در نظر گرفته می شود ممکن است برای شخص دیگری خوب باشد. فشار خون پایین ممکن است علائم قابل توجهی ایجاد نکند یا ممکن است باعث سرگیجه و غش شود. گاهی اوقات، فشار خون پایین می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

علل فشار خون پایین از کم آبی تا شرایط پزشکی جدی متغیر است. مهم است که بدانید چه چیزی باعث کاهش فشار خون می شود تا در صورت لزوم بتوان آن را درمان کرد.
انواع

انواع فشار خون پایین عبارتند از:

    افت فشار خون ارتواستاتیک (افت فشار خون وضعیتی). این افت ناگهانی فشار خون هنگام ایستادن از حالت نشسته یا پس از دراز کشیدن است. علل عبارتند از کم آبی بدن، استراحت طولانی مدت در رختخواب، بارداری، برخی شرایط پزشکی و برخی داروها. این نوع فشار خون پایین در افراد مسن شایع است.
    افت فشار خون پس از غذا این افت فشار خون 1 تا 2 ساعت پس از صرف غذا رخ می دهد. به احتمال زیاد روی افراد مسن، به ویژه کسانی که فشار خون بالا یا بیماری های سیستم عصبی خودمختار مانند بیماری پارکینسون دارند، تأثیر می گذارد. خوردن وعده های غذایی کوچک و کم کربوهیدرات، نوشیدن آب بیشتر و اجتناب از الکل ممکن است به کاهش علائم کمک کند.

Low Blood Pressure: Common Symptoms and Causes of Low Blood Pressure

 

عمومی...ادامه مطلب
ما را در سایت عمومی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شاهین shahinn بازدید : 116 تاريخ : چهارشنبه 28 ارديبهشت 1401 ساعت: 21:08

مياستني گراويس يک اختلال عصبي عضلاني است. اختلالات عصبي عضلاني عضلات و اعصابي که آنها را کنترل مي کنند را درگير مي کند.
علل

مياستني گراويس نوعي اختلال خود ايمني است. يک اختلال خودايمني زماني رخ مي دهد که سيستم ايمني بدن به اشتباه به بافت هاي سالم حمله کند. آنتي بادي ها پروتئين هايي هستند که توسط سيستم ايمني بدن هنگام تشخيص مواد مضر ساخته مي شوند. هنگامي که سيستم ايمني بدن به اشتباه بافت سالم را يک ماده مضر بداند، آنتي بادي ها توليد مي شوند، مانند مياستني گراويس. در افراد مبتلا به مياستني گراويس، بدن آنتي‌بادي‌هايي توليد مي‌کند که سلول‌هاي عضلاني را از دريافت پيام‌ها (انتقال‌دهنده‌هاي عصبي) از سلول‌هاي عصبي مسدود مي‌کند.

در برخي موارد، مياستني گراويس با تومورهاي تيموس (يک اندام سيستم ايمني) مرتبط است.

مياستني گراويس مي تواند افراد را در هر سني مبتلا کند. بيشتر در زنان جوان و مردان مسن ديده مي شود

انواع بیماری های خودایمنی، نشانه‌‌ها، تشخیص و درمان آنها - چطور

عمومی...ادامه مطلب
ما را در سایت عمومی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شاهین shahinn بازدید : 164 تاريخ : شنبه 10 ارديبهشت 1401 ساعت: 17:31

کم خونی وضعیتی است که در آن شما فاقد گلبول های قرمز سالم کافی برای حمل اکسیژن کافی به بافت های بدن خود هستید. ابتلا به کم خونی که به آن هموگلوبین پایین نیز گفته می شود، می تواند باعث احساس خستگی و ضعف شود.

انواع مختلفی از کم خونی وجود دارد که هر کدام علت خاص خود را دارند. کم خونی می تواند موقت یا طولانی مدت باشد و از خفیف تا شدید متغیر باشد. در بیشتر موارد، کم خونی بیش از یک علت دارد. اگر مشکوک به کم خونی هستید به پزشک مراجعه کنید. این می تواند یک علامت هشدار دهنده از یک بیماری جدی باشد.

درمان های کم خونی، که به علت آن بستگی دارد، از مصرف مکمل ها تا انجام اقدامات پزشکی را شامل می شود. ممکن است بتوانید با خوردن یک رژیم غذایی سالم و متنوع از برخی از انواع کم خونی پیشگیری کنید.
انواع

    کم‌خونی آپلاستیک
    نارسایی کمبود آهن
    کم خونی داسی شکل
    تالاسمی
    کم خونی ناشی از کمبود ویتامین
علائم و نشانه های کم خونی بسته به علت و شدت کم خونی متفاوت است. بسته به دلایل کم خونی شما، ممکن است هیچ علامتی نداشته باشید.

علائم و نشانه ها، در صورت بروز، ممکن است شامل موارد زیر باشد:

    خستگی
    ضعف
    پوست رنگ پریده یا مایل به زرد
    ضربان قلب نامنظم
    تنگی نفس
    سرگیجه یا سبکی سر
    درد قفسه سینه
    دست و پاهای سرد
    سردرد

در ابتدا، کم خونی می تواند آنقدر خفیف باشد که متوجه آن نشوید. اما علائم با بدتر شدن کم خونی بدتر می شود.
چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

اگر احساس خستگی می کنید و دلیل آن را نمی دانید، با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید.

خستگی علاوه بر کم خونی دلایل زیادی دارد، بنابراین تصور نکنید که اگر خسته هستید حتما کم خون هستید. برخی افراد هنگام اهدای خون متوجه می شوند که هموگلوبین آنها پایین است که نشان دهنده کم خونی است. اگر به شما گفته شد که به دلیل هموگلوبین پایین نمی توانید اهدا کنید، با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید.

Anemia | Therapy areas | Rastagene

عمومی...ادامه مطلب
ما را در سایت عمومی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شاهین shahinn بازدید : 104 تاريخ : چهارشنبه 7 ارديبهشت 1401 ساعت: 20:40

انواع مختلف دیابت چیست؟

دیابت گروهی از بیماری هاست که در آن بدن به اندازه کافی یا انسولین تولید نمی کند، از انسولین تولید شده به درستی استفاده نمی کند یا ترکیبی از هر دو را نشان می دهد. هنگامی که هر یک از این موارد اتفاق می افتد، بدن نمی تواند قند را از خون به سلول ها برساند. که منجر به افزایش سطح قند خون می شود.

گلوکز، شکل قند موجود در خون، یکی از منابع اصلی انرژی شماست. کمبود انسولین یا مقاومت به انسولین باعث تجمع قند در خون شما می شود. این می تواند منجر به بسیاری از مشکلات سلامتی شود.

سه نوع اصلی دیابت عبارتند از:

    دیابت نوع 1
    دیابت نوع 2
    دیابت بارداری
چه چیزی باعث دیابت می شود؟
دیابت نوع 1

اعتقاد بر این است که دیابت نوع 1 یک بیماری خود ایمنی است. این بدان معناست که سیستم ایمنی بدن شما به اشتباه به سلول های بتا در لوزالمعده که انسولین تولید می کنند حمله می کند و آنها را از بین می برد. آسیب دائمی است.

چه چیزی باعث این حملات می شود، مشخص نیست. ممکن است دلایل ژنتیکی و محیطی وجود داشته باشد. تصور نمی شود که عوامل سبک زندگی نقشی داشته باشند.
دیابت نوع 2

دیابت نوع 2 با مقاومت به انسولین شروع می شود. این بدان معناست که بدن شما نمی تواند به طور موثر از انسولین استفاده کند. این امر پانکراس شما را تحریک می کند تا انسولین بیشتری تولید کند تا زمانی که دیگر نتواند با تقاضای خود پاسخ دهد. تولید انسولین کاهش می یابد که منجر به افزایش قند خون می شود.

علت دقیق دیابت نوع 2 ناشناخته است. عوامل مؤثر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

    ژنتیک
    عدم ورزش
    اضافه وزن داشتن

همچنین ممکن است عوامل بهداشتی و دلایل محیطی دیگری نیز وجود داشته باشد.
علائم عمومی دیابت عبارتند از:

    تشنگی و گرسنگی مفرط
    تکرر ادرار
    خواب آلودگی یا خستگی
    پوست خشک و خارش دار
    تاری دید
    زخم هایی که دیر التیام می یابند

دیابت نوع 2 می تواند باعث ایجاد لکه های تیره در چین های پوست زیر بغل و گردن شود. از آنجایی که تشخیص دیابت نوع 2 اغلب زمان بیشتری می برد، ممکن است در زمان تشخیص علائمی مانند درد یا بی حسی در پاهای خود احساس کنید.

دیابت نوع 1 اغلب سریعتر ایجاد می شود و می تواند علائمی مانند کاهش وزن یا وضعیتی به نام کتواسیدوز دیابتی ایجاد کند. کتواسیدوز دیابتی زمانی رخ می دهد که قند خون بسیار بالا باشد، اما انسولین در بدن شما کم باشد یا اصلا وجود نداشته باشد.

علائم هر دو نوع دیابت می تواند در هر سنی ظاهر شود، اما به طور کلی نوع 1 در کودکان و بزرگسالان جوان رخ می دهد. نوع 2 در افراد بالای 45 سال رخ می دهد. اما افراد جوانتر به دلیل سبک زندگی کم تحرک و افزایش وزن به طور فزاینده ای به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند
دیابت چقدر شایع است؟

حدود 30.3 میلیون نفر در ایالات متحده به دیابت مبتلا هستند. حدود 5 تا 10 درصد مبتلا به دیابت نوع 1 هستند، در حالی که 90 تا 95 درصد دیابت نوع 2 دارند.

آخرین آمار نشان می دهد که 1.5 میلیون بزرگسال در سال 2015 به تازگی تشخیص داده شده اند. 84.1 میلیون دیگر نیز به پیش دیابت مبتلا هستند. اما اکثر افراد مبتلا به پیش دیابت نمی دانند که به این بیماری مبتلا هستند.

پیش دیابت زمانی اتفاق می افتد که گلوکز خون شما بالاتر از آنچه باید باشد، اما آنقدر بالا نیست که دیابت باشد.

اگر سابقه خانوادگی ابتلا به این بیماری را داشته باشید، احتمال ابتلا به دیابت بیشتر است.

سایر عوامل خطر برای دیابت نوع 2 عبارتند از:

    داشتن سبک زندگی بی تحرک
    اضافه وزن داشتن
    داشتن دیابت بارداری یا پیش دیابت

عوارض احتمالی آن چیست؟

معمولاً عوارض دیابت در طول زمان ایجاد می شود. کنترل ضعیف قند خون، خطر عوارض جدی را افزایش می دهد که می تواند زندگی را تهدید کند. عوارض مزمن عبارتند از:

    بیماری عروقی که منجر به حمله قلبی یا سکته می شود
    مشکلات چشمی، به نام رتینوپاتی
    عفونت یا شرایط پوستی
    آسیب عصبی یا نوروپاتی
    آسیب کلیه یا نفروپاتی
    قطع عضو به دلیل نوروپاتی یا بیماری عروقی

دیابت نوع 2 ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش دهد، به خصوص اگر قند خون شما به خوبی کنترل نشده باشد.

Diabetes: Types, Differences and Everything You Need to Know About it

عمومی...ادامه مطلب
ما را در سایت عمومی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شاهین shahinn بازدید : 127 تاريخ : چهارشنبه 7 ارديبهشت 1401 ساعت: 20:33

 
6 راه برای تقویت سیستم ایمنی بدندر اینجا مکمل ها و محصولات زیادی وجود دارد که ادعا می کنند به بهبود ایمنی کمک می کنند. اما تقویت سیستم ایمنی بدن کمی سخت‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید - و دلیل خوبی هم دارد.سیستم ایمنی بدن شما فوق العاده پیچیده است. از سرماخوردگی گرفته تا آنفولانزا و کووید-19، باید به اندازه کافی قوی و پیچیده باشد تا بتواند با انواع بیماری ها و عفونت ها مبارزه کند، اما نه آنقدر قوی که بیش از حد واکنش نشان دهد - و باعث ایجاد اختلالات خود ایمنی شود. برای عملکرد در چنین تعادل ظریفی، به شدت توسط ورودی های مختلف کنترل می شود.علیرغم این پیچیدگی، کارهایی وجود دارد که می توانید برای کمک به سیستم ایمنی بدن خود برای جلوگیری از عفونت یا بیماری انجام دهید.
 
1. در مورد واکسن های توصیه شده به روز باشیدساختن یک سیستم ایمنی قوی با بهره گیری از بهترین راه برای محافظت از خود در برابر بیماری های مضر شروع می شود: واکسن ها.سیستم ایمنی بدن شما هوشمند است، اما واکسن‌ها آن را آموزش می‌دهند تا حتی باهوش‌تر باشد - به آن کمک می‌کند تا یاد بگیرد که چگونه برخی بیماری‌های بیماری‌زا را تشخیص دهد و با آن مبارزه کند. یادگیری از طریق واکسیناسیون برای سیستم ایمنی شما بسیار ایمن تر از عفونت با این میکروب های مضر است.همیشه مهم است که در مورد واکسیناسیون های توصیه شده، به ویژه واکسن یا تقویت کننده کووید-19 و همچنین واکسن سالانه آنفولانزا به روز باشید.مطالب مرتبط: از مصونیت طبیعی تا واکسینه، چقدر در برابر کووید-19 محافظت می‌شوید؟ واکسن کووید-۱۹ برای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله: آنچه والدین باید بدانند چگونه بفهمم که به یک واکسن تقویت کننده COVID-19 نیاز دارم؟ آیا می توانید واکسن آنفولانزا و واکسن کووید-19 خود را همزمان دریافت کنید؟2. رژیم غذایی سالم را حفظ کنیدمانند بسیاری از چیزهایی که در بدن شما وجود دارد، یک رژیم غذایی سالم کلید یک سیستم ایمنی قوی است. این بدان معناست که مطمئن شوید که مقدار زیادی سبزیجات، میوه ها، حبوبات، غلات کامل، پروتئین بدون چربی و چربی های سالم مصرف می کنید.علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز سیستم ایمنی بدن، یک رژیم غذایی سالم می تواند به شما کمک کند که مقادیر کافی از ریزمغذی هایی را که در حفظ سیستم ایمنی شما نقش دارند، دریافت کنید، از جمله
 
ویتامین B6 موجود در مرغ، سالمون، ماهی تن، موز، سبزیجات سبز و سیب زمینی (با پوست)
 ویتامین C موجود در مرکبات از جمله پرتقال و توت فرنگی و همچنین گوجه فرنگی، بروکلی و اسفناج ویتامین E موجود در بادام، روغن آفتابگردان و گلرنگ، تخمه آفتابگردان، کره بادام زمینی و اسفناجاز آنجایی که متخصصان بر این باورند که بدن شما ویتامین‌ها را به‌جای مکمل‌ها از منابع غذایی به‌طور مؤثرتر جذب می‌کند، بهترین راه برای حمایت از سیستم ایمنی بدن، داشتن یک رژیم غذایی متعادل است.
 
نماد «مورد تأیید انجمن»

 

 
عمومی...ادامه مطلب
ما را در سایت عمومی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شاهین shahinn بازدید : 118 تاريخ : شنبه 3 ارديبهشت 1401 ساعت: 17:16

برای تقویت سیستم ایمنی خود چه کاری می توانید انجام دهید؟ایده تقویت ایمنی شما فریبنده است، اما توانایی انجام این کار به دلایل متعددی مبهم بوده است. سیستم ایمنی دقیقاً همین است - یک سیستم، نه یک موجود واحد. برای عملکرد خوب، به تعادل و هماهنگی نیاز دارد. هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که محققان در مورد پیچیدگی ها و ارتباط متقابل پاسخ ایمنی نمی دانند. در حال حاضر، هیچ ارتباط مستقیم علمی ثابت شده ای بین سبک زندگی و افزایش عملکرد سیستم ایمنی وجود ندارد.اما این بدان معنا نیست که تأثیرات سبک زندگی بر سیستم ایمنی جالب نیست و نباید مورد مطالعه قرار گیرد. محققان در حال بررسی اثرات رژیم غذایی، ورزش، سن، استرس روانی و سایر عوامل بر پاسخ ایمنی، هم در حیوانات و هم در انسان هستند. در این میان، استراتژی‌های کلی زندگی سالم منطقی هستند، زیرا احتمالاً به عملکرد سیستم ایمنی کمک می‌کنند و مزایای سلامتی اثبات‌شده دیگری نیز دارند.
 
نماد «مورد تأیید انجمن»
راه های سالم برای تقویت سیستم ایمنی بدناولین خط دفاعی شما انتخاب یک سبک زندگی سالم است. پیروی از دستورالعمل های کلی سلامتی بهترین گامی است که می توانید برای حفظ عملکرد طبیعی سیستم ایمنی خود بردارید. هر قسمت از بدن شما، از جمله سیستم ایمنی شما، زمانی که از حملات محیطی محافظت می شود و با استراتژی های زندگی سالم مانند موارد زیر تقویت می شود، بهتر عمل می کند: سیگار نکش از رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات استفاده کنید. به طور منظم تمرین کن. وزن سالم را حفظ کنید. اگر الکل می نوشید، فقط در حد اعتدال بنوشید. خواب کافی داشته باشید. اقداماتی را برای جلوگیری از عفونت انجام دهید، مانند شستن مکرر دست ها و پختن کامل گوشت. سعی کنید استرس را به حداقل برسانید. تمام واکسن های توصیه شده را حفظ کنید. واکسن ها سیستم ایمنی شما را تقویت می کنند تا با عفونت ها قبل از اینکه در بدن شما نفوذ کنند، مبارزه کند.

How to boost your immunity against COVID-19 | InCred

 

عمومی...ادامه مطلب
ما را در سایت عمومی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شاهین shahinn بازدید : 119 تاريخ : شنبه 3 ارديبهشت 1401 ساعت: 17:09